ELEKTRONICKÁ PODATELNA

Dnem 1.10.2001 nabylo účinnosti nařízení vlády č. 304 ze dne 25. července 2001, kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů. Na základě tohoto nařízení vlády byla zřízena elektronická podatelna obecního úřadu.

Elektronická adresa obce je: vysehorovice@centrum.cz. Na tuto adresu je možno zasílat běžné dotazy, informace, stížnosti bez povinnosti připojení zaručeného elektronického podpisu. Rovněž se na tuto adresu e-podatelny mohou zasílat dále uvedená zákonem stanovená podání, která musí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem odesílatele založeným na kvalifikovaném certifikátu, který vydal akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb: 
(http://www.mvcr.cz/clanek/prehled-udelenych-akreditaci.aspx)
.

Elektronická podatelna obecního úřadu je určena pro příjem podání v elektronické podobě. Elektronická podání přijatá prostřednictvím elektronické podatelny a splňující předepsané náležitosti úřad vyřizuje stejnými postupy a ve stejných lhůtách jako podání neelektronická.

Seznam elektronických podání na OÚ

  • podání zasílané prostřednictvím webového rozhraní - Elektronická podatelna obecního úřadu
  • podání zasílané prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu obecního úřadu
  • podání na technických nosičích dat (CD-ROM, DVD-ROM, FLASH DISK) doručené na adresu obecního úřadu

Předepsané formáty elektronických podání
Podání jsou přijímána ve formátu:

  • textový standard Microsoft World 97 a vyšší s příponou *.doc
  • textový standard Microsoft Excel 97 a vyšší s příponou *.xls
  • textový standard RTF-DCA s příponou *.rtf
  • prostý text (KP 852, 1250) s příponou *.txt
  • Adobe Acrobat Reader® s příponou *.pdf

Obrázky vkládané jako přílohy k podáním mohou být ve formátech *.tiff, *.bmp, *.gif nebo *.jpg . Při použití jiných formátů nebude elektronická podatelna způsobilá tato podání přijmout.

Podání může být opatřeno elektronickým podpisem.

Podání lze také předat na technickém nosiči dat (disketa 3,5", CD-ROM) v kanceláři OÚ v úředních hodinách

Podání nesmí obsahovat samospustitelné soubory. Při zjištění, že v obsahu podání se vyskytují samospustitelné soubory, budou antivirovým programem okamžitě smazány a budou automaticky považovány za nepřijaté.

Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči Obci a Obecnímu úřadu Vyšehořovice činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména náležitosti týkající se použití zaručeného elektronického podpisu:

  • Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tj. písemná žádost o informaci podle tohoto zákona, nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem.
  • Stížnosti, oznámení a podněty podle vyhlášky č. 150/1958 Ú.l. (d 1.1.2006 nový Správní řád, zákon č. 500/2004 Sb) nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem
  • Datové zprávy zaslané orgánům veřejné moci, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis, nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem. Jedná se například o běžnou e-mailovou komunikaci mezi pracovníky orgánu a občany.
  • Podání podle zákona č. 71/1967 Sb., správní řád (od 1.1.2006 zákona č. 500/2004 Sb. ) musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb.

Úřední hodiny podaelny obecního úřadu
Pondělí:  8.00 - 11.00   12.00 - 17.00
Středa:   8.00 - 11.00   12.00 - 17.00

Stručné shrnutí
Veškeré vaše dotazy prostřednictvím e-mailu na naší adrese  vysehorovice@centrum.cz musí mít následující níže uvedené náležitosti. Jinak nemůžeme na Váš dotaz odpovědět !

 

UPOZORNĚNÍ
Vzhledem k technickému a programovému vybavení a finančním možnostem OÚ je nutno dodržovat při komunikaci s obecním úřadem všechny ve vedlejším okně uvedené pokyny. Soubory atypických formátů (WordPerfect, WinText, Text602, T602 apod.), soubory v nejnovějších verzích MS Office atd. nemůžeme přijímat.

Rovněž upozorňujeme, že v případě, že obdržíme zavirované soubory, které způsobí napadení a jakékoliv poškození dat na našem počítači, budeme na odesílateli vymáhat náhradu případné škody !

Elektronická podatelna obecního úřadu - webové rozhraní
Vzhledem k možnostem obce nemůžeme investovat prostředky do vytváření náročných formulářů, scriptů, appletů apod., rovněž vzhledem k míře bezpečnosti a ochraně před zneužíváním, virovým napadením apod., využíváme bezplatných služeb největších portálů na našem trhu, SEZNAM, GOOGLE, CENTRUM apod.
Máte-li přístup na INTERNET (ať už trvalý či dočasný), neměl by pro nikoho tvořit problém zřídit si na uvedených portálech vlastní, byť jen dočasnou e-mailovou schránku a využít jejich zdarma nabízených služeb.